send link to app

Produktivität Bildung
Entwickler Netpower
Frei

Mobilskole app kan brukes av både foresatte, elever og ansatte. Den erstatter SMS og e-postkommunikasjon, og gjør det enkelt for foresatte å sende fraværsmeldinger, registrere hentemeldinger, avgi samtykker og sende beskjeder til skolen, SFO eller barnehagen. Du kan velge å motta push-varsel når dit barn hentes eller går hjem fra SFO eller barnehagen.
Som foresatt kan du:
• Sende beskjed til lærer, SFO eller barnehage
• Melde fravær og se bekreftelse på mottatt fravær
• Registrere hentemeldinger
• Se skolerute og dato for foreldremøter, etc.
• Avgi samtykker
• Registrere hensyn for ditt barn
• Motta fellesmeldinger
• Besvare skjema som sendes ut
• Se kontaktinformasjon til andre foresatte i dine barns klasser eller avdelinger
• Få push-varsel eller e-post når skolen, SFO eller barnehagen har sendt deg en melding
• Motta kopi av meldinger på e-post om ønskelig (også vedlegg som sendes fra skolen/barnehagen)
• FAU representant kan sende melding til alle foresatte i din klasse (om skolen gir deg denne rettigheten)
• SU representant eller FAU-leder kan sende meldinger til alle foresatte på din skole (om skolen gir deg denne rettigheten)
• Laste opp bilde av deg selv slik at det blir enklere for ansatte og foresatte i dine barns grupper å bli kjent med deg
Det vil variere hvilke moduler den enkelte skole og barnehage velger å aktivere. Ta kontakt med din skole/barnehage for mer informasjon.

Som elev kan du:
• Sende beskjed til dine lærere
• Melde fravær og se bekreftelse på mottatt fravær om skolen har aktivert denne muligheten
• Se skolerute
• Besvare skjema som sendes ut
• Få push-varsel når skolen har sendt deg en melding
• Motta kopi av meldinger på e-post om ønskelig (også vedlegg som sendes fra skolen)

Som lærer kan du:
Med Mobilskole app kan lærer sende alle typer beskjeder og meldinger til foresatte som normalt hadde blitt kommunisert via SMS. Du kan se hvem som har lest utsendte meldinger slik at du har trygghet på at kommunikasjonen har nådd frem:
• All kommunikasjon samlet på et sted
• Send meldinger til en foresatt, til hele klasser, eller hele skolen
• Lese og besvare meldinger fra foresatte
• Historikk over alle meldinger i systemet man har tilgang til
• Bli varslet om fraværsmeldinger på elever in dine klasser og grupper
• Mulighet for å bekrefte fraværsmeldinger slik at foresatte ser at fraværsmelding er lest
• Tilstede, oversikt over hvem som skal være tilstede i klasser og grupper til enhver tid basert på fraværsmeldinger som er registrert i systemet
• "Ikke forstyrr" funksjon for å slippe varslinger i stilleperioder
• Bilder av elevene som gjør jobben enklere for vikarer
• Velge hvordan du skal bli varslet når du mottar ny melding.
• Laste opp bilde av deg selv slik at det blir enklere for foresatte å bli kjent med deg

Denne appen vil be om tilgang til å lese og skrive til USB minnet på telefonen. Dette er utelukkende brukt til å lage informasjon som app’en selv lagrer. og for å gi bruker mulighet til å laste opp bilder til appen.